In retea. De ce sharing-ul reprezinta viitorul afacerilor – Lisa Gansky

In retea. De ce sharing-ul reprezinta viitorul afacerilor - Lisa GanskyEditura: Editura Publica
Categoria: Afaceri
ISBN: 978-973-1931-64-7
Anul aparitiei: 2011
Numarul de pagini: 272

Comanda acum

Afacerile traditionale urmeaza o formula simpla: crearea unui produs sau a unui serviciu, vanzarea acestuia si incasarea banilor. Insa in ultimii cativa ani, a prins contur un model fundamental diferit unul in care consumatorii au mai multe optiuni, mai multe instrumente, mai multe informatii si mai multa forta. Lisa Gansky, antreprenoare care face pionierat in domeniu, il denumeste "The Mesh" (Businessul "in retea"), dezvaluindu-ne motivele pentru care acest model va domina in curand viitorul afacerilor.


Cartea vorbeste despre o imensa oportunitate care a pus deja in miscare afacerile recent infiintate, reinnoindu-le pe cele vechi. Ea reprezinta totodata un ghid esential al noului val de comert bazat pe tehnologiile informatice, unul care, pe langa faptul ca e foarte sensibil la problematica mediului inconjurator, ajuta la formarea si dezvoltarea comunitatilor.


Lisa Gansky demonstreaza cum, folosindu-se de ultimile instrumente de comunicare digitala, companiile "in retea" schimba din temelii o serie intreaga de domenii de activitate. Cateva exemple:


> thredUP faciliteaza schimburile de haine pentru copii prin intermediul serviciilor de curierat.


> Kickstarter pune in legatura artistii care au nevoie de finantare cu mici sponsori, dornici sa le acorde sprijinul necesar.


> Groupon exploateaza puterea colectiva de cumparare, oferind zilnic reduceri celor cinci milioane de abonati ai sai.


Companiile "in retea" utilizeaza mijloacele de comunicare sociala, retelele wireless si datele extrase din toate sursele disponibile, pentru a le furniza oamenilor bunuri si servicii exact in momentul in care au nevoie de ele, fara povara si cheltuielile pe care le presupune regimul de proprietate clasic. Gansky va arata cum puteti face o multime de bani, construind branduri credibile si comunitati puternice, ajutandu-va clientii sa cumpere mai putin si sa utilizeze mai mult.


"Lisa Gansky anticipeaza oportunitatile latente si vorbeste despre un viitor care pare imposibil… pana cand iti dai seama ca e deja iminent." Seth Godin, autorul bestsellerului Triburi (Publica, 2010)


"In retea pune in lumina mutatia radicala pe care a generat-o lumea noastra tot mai interconectata. Iar experienta practica a autoarei intareste adevarul celor spuse. O lectura esentiala pentru toti cei care activeaza in lumea afacerilor." John Donahoe, CEO al companiei eBay


"Aceasta carte ne ofera o introducere actuala si relevanta asupra realitatii si importantei companilor "in retea", organizatii care furnizeaza produse si servicii prin intermediul sharing-ului, al implicarii comunitariste si in baza unei culturi a increderii." Craig Newmark, fondatorul retelei Craigslist


"Lisa Gansky sustine intr-un mod convingator noua logica concurentiala a sharing-ului si ne arata cum putem construi nu doar o companie, ci un intreg ecosistem de afaceri in jurul acestui concept." Daniel H. Pink, autorul cartilor Drive si A Whole New Mind


"Cartea va va obliga sa luati notite, facandu-va apoi sa intrati in actiune." Seth Godin

Leave a Comment


NOTE - You can use these HTML tags and attributes:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>